Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
A_d_a_m
Tłuste zero
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Wto 18:39, 11 Sty 2011 Temat postu: Kolokwium zaliczeniowe |
|
|
Kolokwium zaliczeniowe z Biocybernetyki odbędzie się na ostatnim wykładzie czyli:
17.01.2011 godz. 10:15 sala 622
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Bluz Master
Chuda Jedynka
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 13:52, 15 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
moje materiały z wykładów
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
YeLLoW
Chuda Jedynka
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 14:15, 15 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Wrzucam to co znalazłem na necie z tematów poruszanych na wykładzie. Fajny jest ten artykuł o tym, co się dzieje gdy przetniemy ciało modzelowate w mózgu. On to omawiał.
oczywiście wszystko znalezione jest w necie a nie bezpośrednio od prowadzącego.
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
A_d_a_m
Tłuste zero
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Sob 15:45, 15 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Znalezione na necie dla zainteresowanych tematyką:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
pisu
Tłuste zero
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 16:25, 15 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Adamie straszysz ludzi :p
Dla wtajemniczonych i nie wtajemniczonych na wykładzie omawiane były:
-strategie (złośliwa, łagodna, wet za wet i kilka jeszcze innych najlepszy rezultat dawały strategi idące na współprace), przy tej okazji omówiony został przypadek dwóch więźniów gdzie ich zachowania były ocenione punktami (zabito kogoś i sędzia z nimi osobno rozmawia jeśli obaj mają tą samą wersje i nie przyznają się dostają 3 lata, jeżeli jeden się przyzna drugi nie ten pierwszy dostaje 1 lat drugi 5 lat, jeżeli obaj się przyznają dostają obaj po 5 lat)
- filmy na temat sawantów - genialni ludzie którzy albo tacy się urodzili albo doznali wypadku i ich życie się zmieniło
-sposoby zapamiętywania (pamięć krótko i długo trwała, krótko do 7 informacji długo nieograniczenie)
- obszary mózgu odpowiedzialne za poszczególne rodzaje zmysłów (co za co odpowiada) mózg jak postrzega widzenie, obraz dzielony na połowy skrzyżowany ze względu na to że soczewka odwraca obraz. omówione przy tym zostało zagadnienie związane z z ciałem modzelowatym, jego przecięciem i wpływie na zmysły. Oczywiście przytoczone były tu badania na pieskach którym przeprowadzano takie badania przy zasłoniętym oku i przeciętym ciele modzelowatym po odsłonięciu oka i zasłonięciu drugiego nie potrafiły wykonać zadania, które wcześniej z łatwością wykonywały. Szczury którym wstrzykiwano wyciąg z mózgu myszy którą wcześniej nauczono jakiegoś zachowania nie pamiętam dokładnie jakiego uczyły się znacznie szybciej niż te bez podania materiału genetycznego - substancja wstrzykiwana bezpośrednio do mózgu. Na sam koniec rarytas (rozbawił mnie mój żart na temat tego eksperymentu którego ze względu na jego wulgarność nie przytoczę) dżdżownice (dokładana nazwa była ina coś na P ale nie pamiętam) które drażniono prądem (wiadomo nikt nie lubi jak się go drażni prądem - dostawały wstrząsów) i w tym czasie świecono na nie światłem przecinamy takiego osobnika na pół i ku naszemu zaskoczeniu gdy świecono światłem osobniki z "głową" kurczył się osobnik bez głowy także doznawał skurczu. Czyli informacja nie pochodziła wyłącznie z mózgu ale przenoszona była w inny sposób. Następnie wzięto część bez głowy i z głową wrzucono do kwasu który trawi mRNA ku zdziwieniu część z głowa nadal się kurczyła po otrzymaniu bodźca świetlnego, część bez głowy już takiej zdolności nie wykazywała. Można więc wnioskować że DNA jest też nośnikiem jakiejś informacji.
- hipotetyczne sposoby przechowywania informacji przez mózg (jedna komórka odpowiedzialna za informacje, zbiór komórek odpowiedzialny za informacje, tu było omawiane rozpoznawanie liter czy to jedna komórka koduje taka wiadomość czy może zbiór)
- pogaduszki na temat skojarzeń i wielowątkowości ludzkiego mózgu (możemy prowadzić auto a jednocześnie słuchać radia rozmawiać z kimś pomijając zbędne informacje). Możemy wyłuskiwać głos pewnej osoby w barze gdzie jest zamęt skupiając się na tym co mówi, jednak dalej jesteśmy w stanie określić mniej więcej o czym rozmawiały inne osoby - przerzucanie uwagi. Sposoby rozwiązywania problemów przez różne osoby tu mieliśmy DONALD + GERALD = ROBERT D=5. Dobrać wartości liter tak aby równie było poprawne, może zada takie bo rozwiązania nie podał ;P. Okazało się, iż mimo tego, że jesteśmy różni mamy zbliżone sposoby rozwiązywania problemów.
Jeżeli ktoś pamięta co było więcej prosiłbym dopisać. Temat potraktowany dość z grubsza, jednak kluczowe informacje zawarłem. Wykładów było około 10 pierwszy temat o strategiach był na 2 zajęciach, film także na 2 zajęciach możliwe że nie było mnie na jednym wykładzie, ale tematyka zaprezentowana powinna ogarniać temat.
Ostatnio zmieniony przez pisu dnia Sob 16:37, 15 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dykii
ELEKTRONIK - on już ciągnie druty
Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Katowice/Gliwice gr. II
|
Wysłany: Sob 17:20, 15 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Kurcze, gdybym wiedziala, ze tak wyglada ten wyklad to bym na niego chodzila!
|
|
Powrót do góry |
|
|
przemo
Tłuste zero
Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 20:39, 15 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
materialy z zeszlego roku:
[link widoczny dla zalogowanych]
a czy to prawda ze zmienil sie program wykladu??
Ostatnio zmieniony przez przemo dnia Sob 20:40, 15 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pisu
Tłuste zero
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 22:01, 15 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Przeczytaj kilka postów wyżej jest dość pobieżnie opisane co było na wykładzie to co mi utkwiło w pamięci jest opisane. Skoro już się tak bardzo dzielisz proponuje MEM mile widziany wykład pytania z laborek i z wykładu
Ostatnio zmieniony przez pisu dnia Sob 22:14, 15 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
przemo
Tłuste zero
Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 22:31, 15 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
pisu napisał: | Przeczytaj kilka postów wyżej jest dość pobieżnie opisane co było na wykładzie to co mi utkwiło w pamięci jest opisane. Skoro już się tak bardzo dzielisz proponuje MEM mile widziany wykład pytania z laborek i z wykładu |
right - przeczytalem juz po wystawieniu posta.
btw materialy na mem w dziale mem
a mowil cos co bedzie na kolosie??
Ostatnio zmieniony przez przemo dnia Sob 22:33, 15 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pisu
Tłuste zero
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 22:35, 15 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Co to jest czym się zajmuje Cybernetyka / Biocybernetyka, iteracyjny dylemat więźnia. Więcej nie chciał powiedzieć ale to co napisałem nie musi być koniecznie. Ponoć ma być dobrze
Yello zamieścił wyżej doka gdzie jest trochę danych warto przeczytać.
Ostatnio zmieniony przez pisu dnia Sob 22:38, 15 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
YeLLoW
Chuda Jedynka
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 10:50, 16 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
pisu napisał: | Szczury którym wstrzykiwano wyciąg z mózgu myszy którą wcześniej nauczono jakiegoś zachowania nie pamiętam dokładnie jakiego uczyły się znacznie szybciej niż te bez podania materiału genetycznego - substancja wstrzykiwana bezpośrednio do mózgu. |
tak dla ścisłości, uczono szczury a wyciąg wstrzykiwano myszą
|
|
Powrót do góry |
|
|
dykii
ELEKTRONIK - on już ciągnie druty
Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Katowice/Gliwice gr. II
|
Wysłany: Nie 11:01, 16 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
pisu napisał: |
Sposoby rozwiązywania problemów przez różne osoby tu mieliśmy DONALD + GERALD = ROBERT D=5. Dobrać wartości liter tak aby równie było poprawne, może zada takie bo rozwiązania nie podał ;P. Okazało się, iż mimo tego, że jesteśmy różni mamy zbliżone sposoby rozwiązywania problemów. |
Moglibyscie troszke wiecej napisac o tym zadaniu? Nie kumam za bardzo o co tu chodzi....
Ostatnio zmieniony przez dykii dnia Nie 11:02, 16 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pisu
Tłuste zero
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 12:12, 16 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
DONALD
+ GERALD
= ROBERT
D=5
Wiec D+D = 10 czyli T=0 i jeden dalej.
L+L+ jeden z przeniesienia =R
wiemy że O + E = O czyli wynikałoby że E = 0 ale nie może być zatem
O+E+(jeden z przeniesienia) =O na tej podstawie jesteśmy w stanie stwierdzić iż
E =9 bo O+ (E+jeden z przeniesienia) = O + propagujące się przeniesienie.
Wnioskując dalej A+A = E czyli co A=4.5 NIE!!
A=4 czyli kolejny wniosek L+L +1 =R musi dawać przeniesienie zatem L = 6,7,8.
6 odpada bo D+G =R nie ma przeniesienia a D=5
7 odpada bo 7+7+1=15 czyli R=5 i jeden dalej
zatem L=8
zatem R=7
zatem D+G +1 =R G=1
N+R=B N+7=B (będzie przeniesienie z B)
Zatem N=6 B=3 a O=2
Ostatecznie: 0T 1G 2O 3B 4A 5D 6N 7R 8L 9E
526485 + 197485 = 723970
Ostatnio zmieniony przez pisu dnia Nie 12:13, 16 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
przemo
Tłuste zero
Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 12:15, 16 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
a co jseli DONALD = D*O*N*A*L*D, itd??
|
|
Powrót do góry |
|
|
pisu
Tłuste zero
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 12:20, 16 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Założenie zadania było takie Każdej literze odpowiada pewna cyfra ciąg tych cyfr tworzy liczbę. Rozwiązanie jak najbardziej poprawne weryfikowane z panem Damianem i Robertem. To jednak była taka mała dygresja, wątpię żeby o coś takiego pytał.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|